Szanowni Państwo
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 201/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem ich danych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako RODO, GDPR lub Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych). Celem RODO jest ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych w całej Unii Europejskiej oraz ujednolicenie informacji kierowanych do klientów o ich prawach.
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:
1. Administrator Danych Osobowych:
Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Gminy w Regnowie jest Wójt Gminy Regnów.
Kontakt z Wójtem Gminy:
- drogą papierową na adres: Regnów 95, 96-232 Regnów
- mailowo: urzad@ugregnow.pl
2. Inspektor Ochrony Danych Osobowych:
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych (IOD), z którym można się skontaktować na adres poczty elektronicznej iodo@ugregnow.pl lub pisemnie na adres: Urząd Gminy w Regnowie, Regnów 95, 96-232 Regnów.
3. Cele przetwarzania:
Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu/celach:
1) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających z kontekstu prawnego i będą to m. in. sprawy podatkowe, inwestycyjne, osobowe, ochrony środowiska, a zatem dotyczące tych obszarów, które wynikają z zamieszkiwania na terenie Gminy Regnów lub z realizowanych w gminie działań przez osoby, których dane dotyczą;
2) wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym;
3) realizacji umów zawartych z kontrahentami;
4) w pozostałych przypadkach dane osobowe przetwarzane są wyłącznie na podstawie wcześniej udzielonej zgody w zakresie i celu określonym w treści zgody.
4. Odbiorcy danych:
W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt. 3 odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być: organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa, podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), w szczególności dostawcy usług technicznych i organizacyjnych, dostawcy usług księgowych, kadrowych, prawnych i doradczych.
5. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
W związku z przetwarzaniem Państwa danych posiadają Państwu następujące uprawnienia:
1) dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także przenoszenia danych (w granicach określonych w Rozdziale III ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.),
2) jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody: prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,
3) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, jednak nie będą profilowane.
6. Okres przechowywania danych osobowych:
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w pkt 3 i określonych w przepisami prawa, w szczególności Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, a tym samym okres przechowywania uzależniony jest od załatwianej sprawy oraz od danej kategorii archiwalnej.
7. Obowiązek podania danych i konsekwencje niepodania danych:
Podanie przez Państwa danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy, przy czym podanie danych jest :
1) obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa lub ma na celu zawarcie umowy,
2) dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Państwa zgody.
W przypadku niepodania danych nie będziemy mogli spełnić obowiązku ustawowego, w przypadku podania niepełnych danych zostanie Pani/Pan wezwani do uzupełnienia danych.
8. Prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego Rozporządzenia.
Szczegółowe informacje nt. podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych, jakie mają zastosowanie podczas załatwiania konkretnej sprawy można uzyskać poprzez kontakt z referatem odpowiedzialnym za jej realizację, w Biuletynie Informacji Publicznej, a w niektórych przypadkach bezpośrednio na formularzach wypełnianych przez klientów Urzędu.