Bezpłatne badanie wzroku
Zaproszenie na konferencję
Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego oraz Biuro Planowania Przestrzennego zapraszają na konferencję podsumowującą projektu Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Łódzkiego "RSI Łódzkie 2030+". Wydarzenie odbędzie się w dniu 13 grudnia 2023 r. w godzinach 9.30 -15.30 na 19 piętrze biurowca Hi Piotrkowska (ul. Piotrkowska 157a, Łódź). Po serii owocnych spotkań konsultacyjnych, czas na przedstawienie wyników.
Podczas wydarzenia nastąpi prezentacja „RSI Łódzkie 2030+” oraz podsumowanie konsultacji społecznych. Planowany jest panel przedstawicieli regionów w zakresie wdrażania Regionalnych Strategii Innowacji oraz panel przedsiębiorców, dotyczący sposobów na implementację „RSI Łódzkie 2030+”. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Serdecznie zapraszamy do rejestracji pod linkiem: https://form.typeform.com/to/pw76Im3K
Więcej informacji na temat konferencji znajdą Państwo pod linkiem: https://www.innowacje.lodzkie.pl/post/konferencja-prezentuj%C4%85ca-rsi-%C5%82%C3%B3dzkie-2030-13-grudnia-w-%C5%82odzi
Zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego na terenie zamkniętym, kolejowym, dla przedsięwzięcia pn.: „Budowa obiektu radiokomunikacyjnego (w skr. OR) 12055_LE004_Rylsk/ORx004-047750- XXX-01 systemu GSM-R na linii kolejowej nr 4 Grodzisk Mazowiecki – Zawiercie, km 47.750”
- autor: Marzena Słomka, data: 2023-11-29
Przerwa w dostawie wody
KOMUNIKAT
Wójt Gminy Regnów informuje, że w związku z koniecznością usunięcia awarii na sieci wodociągowej z wodociągu gminy Regnów nastąpią czasowe przerwy w dostawie wody.
Program Czyste Powietrze - uwaga na nieuczciwych wykonawców
Jesienne propozycje KRUS dla dzieci rolników
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego po raz kolejny przygotowała dla mieszkańców wsi jesienne propozycje, dzięki którym można będzie wykazać się znajomością zasad bhp w rolnictwie i jednocześnie zdobyć atrakcyjne nagrody rzeczowe.
Kurs e-learningowy dla dzieci
Z myślą o dzieciach urodzonych w latach 2009–2017, których przynajmniej jeden z rodziców podlega ubezpieczeniu w KRUS, Kasa przygotowała kurs e‑learningowy „Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”. Kurs w nowoczesnej formie przybliża zagrożenia wypadkowe w gospodarstwach rolnych, a także uczy prawidłowych zachowań podczas przebywania na terenie obejścia.
Wśród uczestników, którzy go ukończą i prześlą swoje zgłoszenia do Centrali KRUS, rozlosowanych zostanie 50 hulajnóg. Szczegóły na stronie: www.krus.gov.pl a sam kurs jest dostępny pod adresem: prewencja.krus.gov.pl
Aby wziąć udział w losowaniu nagród należy:
1. Zrealizować kurs dostępny na stronie internetowej prewencja.krus.gov.pl i rozwiązać test końcowy;
Uwaga! Dane uczestnika należy wpisać przed rozpoczęciem realizowania szkolenia.
2. Pobrać certyfikat ukończenia kursu oraz formularz zgłoszeniowy;
3. Przesłać do 6 listopada 2023 r. certyfikat oraz wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy pocztą tradycyjną na adres: Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, al. Niepodległości 190, 00-608 Warszawa lub pocztą elektroniczną na adres e-mail: hulajnoga@krus.gov.pl z dopiskiem w tytule: „Kurs e-learningowy dla dzieci”.
Termin nadsyłania zgłoszeń (karty zgłoszenia i certyfikatu ukończenia kursu) na adres mailowy hulajnoga@krus.gov.pl lub pocztą tradycyjną mija 6 listopada 2023 roku.
Konkurs testowy dla rolników
Zapraszamy do udziału w IV Ogólnopolskim Konkursie Testowym z Zakresu Bezpiecznej Pracy w Gospodarstwie Rolnym „Bezpieczny Rolnik, Bezpieczna Wieś”. W konkursie mogą wziąć udział osoby podlegające ubezpieczeniu społecznemu rolników.
Konkurs ma na celu popularyzowanie wśród rolników „Zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym” oraz wiedzy o zagrożeniach wypadkowych, a w konsekwencji ograniczenie liczby wypadków przy pracy i chorób zawodowych rolników. Organizowany po raz czwarty konkurs przebiega w formule on-line i jest realizowany przy pomocy platformy edukacyjnej Moodle.
Aby wziąć udział w konkursie, należy zalogować się pod linkiem https://bezpieczenstwo.krus.gov.pl/ i rozwiązać test złożony z 25 pytań jednokrotnego wyboru losowanych z puli 50, dotyczących wszystkich kampanii prewencyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Pięćdziesiąt osób, które udzieli największej liczby prawidłowych odpowiedzi w najkrótszym czasie, otrzyma nagrody rzeczowe o wartości ok. 600 zł brutto.
Konkurs zakończy się 20 listopada 2023 r. o godz. 12:00.
Informacji na temat kursu dla dzieci i konkursu dla rolników udziela sekretariat Biura Prewencji Centrali KRUS w Warszawie, tel. (22) 592 64 10, e-mail: bp@krus.gov.pl oraz wszystkie Placówki Terenowe KRUS w województwie łódzkim.
Plakat dotyczący frekwencji
Informacja o wyborach
Zbadaj się i zyskaj spokój.
Warsztaty florystyczne
Komunikat Łódzkiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii
Informacja o możliwości składania podań o udział w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Rawie Mazowieckiej
Informacja
WYBORY DO IZB ROLNICZYCH 2023 rok
OBWIESZCZENIE
Okręgowa Komisja Wyborcza Nr 114 w Regnowie podaje do wiadomości skład osobowy Komisji:
- Przewodniczący Komisji - Katarzyna Jackowska
- Wiceprzewodniczący Komisji - Honorata Cybulska
- Sekretarz Komisji - Małgorzata Foks
- Członek Komisji - Jolanta Matysiak
- Członek Komisji - Sylwia Michalak
Siedziba Komisji mieści się w: Urzędzie Gminy w Regnowie, Regnów 95, 96-232 Regnów
Komisja pełni dyżury w swojej siedzibie – pokój nr 6:
- w dni robocze w godzinach pracy Urzędu tj. pon.-pt. 7.30 – 15.30
- w dniu 04.09.2023 r. w godzinach od 7:30 do 14:00
po tej godzinie kontakt pod nr telefonu 46 813 16 23 wew. 3
Wgląd do spisu członków izby uprawnionych do udziału w wyborach do rady powiatowej izby rolniczej będzie możliwy, w siedzibie urzędu gminy, od dnia 25.08.2023 r.
Ze względu na obowiązujące przepisy o ochronie danych osobowych nie udziela się informacji o innych osobach widniejących w spisie.
Zgłaszanie i rejestrowanie kandydatów na członków Rad Powiatowych izby rolniczej do komisji okręgowych odbywa się najpóźniej w dniu 4.09.2023 r.
Gdy liczba zgłoszonych kandydatów równa będzie ilości mandatów w okręgu- zostaną oni uznani za delegatów rady.
Gdy liczba kandydatów będzie mniejsza niż liczba mandatów - odbędzie się dodatkowy nabór kandydatów. Prowadzony on będzie do dnia 8.09.2023 r.
Gdy liczba kandydatów będzie większa niż liczba mandatów – w okręgu odbędzie się głosowanie w dniu 24.09.2023 r.
Przewodniczący Okręgowej Komisji
(-) Katarzyna Jackowska
- autor: Katarzyna Jackowska, data: 2023-08-21
Konkurs „Lokalne Ekopraktyki”.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaprasza organizacje działające w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich do udziału w konkursie „Lokalne Ekopraktyki”. Jego celem jest wyłonienie i nagrodzenie najciekawszych inicjatyw ekologicznych (zrealizowanych na przestrzeni przynajmniej ostatniego roku, licząc od daty ogłoszenia konkursu), przez organizacje lokalne.
Uczestnikami konkursu mogą zostać przykładowo: Koła Gospodyń Wiejskich, Ochotnicze Straże Pożarne, Gminne Ośrodki Kultury, organizacje społeczne, towarzystwa regionalne i inne organizacje pozarządowe działające na obszarach wiejskich i miejsko-wiejskich, posiadające wpis w odpowiednim dla wykonywanej działalności rejestrze, prowadzące działalność na minimum rok przed dniem ogłoszenia konkursu.
Zgłaszana do konkursu ekopraktyka musi spełnić warunek, tj. w projekt musi zostać zaangażowanych co najmniej 5 osób.
Przykładowe inicjatywy, które można zgłaszać do konkursu, to m.in. sposoby na oszczędzanie energii i zasobów, takie jak np. zbieranie deszczówki; różnorodne biologicznie ogródki; retencja wody; proekologiczne miejsce spotkań; wymiana sąsiedzka; warsztaty ekologiczne; naprawy w duchu no-waste; niemarnowanie żywności, niemarnowanie zasobów.
Najciekawsze inicjatywy ekologiczne zostaną nagrodzone oraz zaprezentowane w publikacji MKiŚ.
Więcej informacji oraz regulamin znajduje się na stronie konkursu: https://www.gov.pl/web/edukacja-ekologiczna/ekopraktyki.
Zgłoszenia do konkursu przyjmujemy do 8 września.
Osobą do kontaktu w sprawie jest Pani Maryna Matarewicz-Wiak mmatarew@mos.gov.pl, tel. kom. 797 923 351.
Płatność dla małych gospodarstw
KOMUNIKAT ODNOŚNIE WODY!!!
Dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Na podstawie art.31 i 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 poz. 40), postanowień Uchwały Rady Gminy Regnów Nr XXIV/141/13 z dnia 30 kwietnia 2013 r., zmienionej Uchwałą Nr XLI/261/23 Rady Gminy Regnów z dnia 27.06.2023 r. oraz § 3 ust.2 pkt 2 Uchwały Nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu odbudowy Zabytków Wójt Gminy Regnów informuje, że Gmina Regnów przyjmuje wstępne zgłoszenia o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Wstępne zgłoszenia o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na nakłady konieczne stanowiące prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku, o których mowa w art.77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art.8 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków o której mowa w art. 22 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, usytuowanym na terenie Gminy Regnów, może składać osoba fizyczna lub prawna, posiadająca tytuł prawny do zabytku. Wzór wstępnego zgłoszenia stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia Wójta Gminy Regnów Nr 50/2023 z dnia 4 sierpnia 2023 r.
Termin składania wstępnych zgłoszeń o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: od 4 sierpnia 2023 r. do 10 sierpnia do godz. 14.00.
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-08-07
Gminny Festyn Wiśni
Informacja dla mieszkańców SUSZA 2023 rok
Szanowni mieszkańcy,
w związku z wejściem w życie przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniającego Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz. 1350), które
w znaczący sposób zmieniły obowiązującą procedurę szacowania strat w gospodarstwach rolnych powstałych w wyniku suszy, informujemy, iż:
Podstawą oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w gospodarstwie rolnym jest złożenie przez rolnika, producenta rolnego wniosku za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”.
Złożenie ww. wniosku jest konieczne do uzyskania w późniejszym czasie protokołu lub kalkulacji strat wygenerowanych automatycznie przez aplikację.
Aplikacja umożliwia oszacowanie szkody również po zbiorach.
W przypadku, gdy rolnik chciałby, aby szacowania szkód dokonała również komisja poprzez lustrację na miejscu, może zwrócić się o dodatkowe szacowanie szkód przez komisję gminną, która dokona oceny strat podczas wizji w terenie.
Wówczas powinien złożyć wniosek (druk w załączeniu) w Urzędzie Gminy w Regnowie (pokój nr 5) w terminie umożliwiającym ich oszacowanie (przed zbiorem uprawy), nie później niż do 15 września 2023 r. Komisja gminna nie będzie szacowała strat w uprawach, które zostały już zebrane.
Raport sporządzony przez komisję nie będzie wystarczający do sporządzenia protokołu lub kalkulacji, służył będzie jedynie do weryfikacji strat suszowych poniesionych w gospodarstwie i ewentualnej korekty procentu strat.
Aby gminna komisja mogła przystąpić do szacunku strat w gospodarstwie, rolnik winien wypełnić:
- Wniosek o oszacowanie szkód przez komisję w gospodarstwie rolnym,
- Oświadczenie nr 1 o strukturze upraw i poniesionych szkodach (powierzchnia z dwoma miejscami po przecinku zgodna z wnioskiem o przyznanie płatności w rozumieniu przepisów o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego w roku),
- Zapoznać się i podpisać Informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
- Dołączyć kopię wniosku o przyznanie płatności na rok 2023.
Wniosek o szacowanie szkód wraz z załącznikami dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Gminy lub można odebrać osobiście w Urzędzie Gminy.
Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. 46 813 16 23 wew. 6.
Wakacje z Aquarium
Decyzja PPIS o przydatności wody do spożycia z wodociągu publicznego w Regnowie
Punkt konsultacyjny – pomoc psychologiczna Gmina Regnów
Zapraszamy do korzystania z bezpłatnej pomocy psychologicznej na terenie naszej Gminy. Dla Państwa potrzeb w każdy pierwszy i trzeci poniedziałek miesiąca w godzinach 14:00 -16:00. W drugi i czwarty poniedziałek miesiąca w godzinach 11:30 – 13:30. W bibliotece gminnej będzie dyżurował psycholog świadczący pomoc w zakresie:
- uzależnień (alkohol, narkotyki, hazard)
- pomoc dla rodzin osób z problemem uzależnień
- pomoc osobom doznającym przemocy w rodzinie
- porady rodzinne (konflikty małżeńskie, itp.)
- porady wychowawcze
- kłopoty i kryzysy innego rodzaju
Psycholog przyjmuje tylko osoby dorosłe, terapia dzieci odbywa się w postaci terapii rodzinnej – wymagany jest najpierw kontakt z rodzicami.
Pierwszy i trzeci poniedziałek miesiąca. |
14:00 – 16:00 |
Drugi i czwarty poniedziałek miesiąca. |
11:30 – 13:30 |
Szymon Kocik
tel: 519 609 404
Jeżeli dzień dyżuru wypada w dzień świąteczny, zostanie na bieżąco podany inny termin dyżuru do wiadomości osób zainteresowanych.
- data: 2023-06-22
Odpowiedź w sprawie możliwości wszczęcia procedury szacowania szków w sadach po wystąpieniu przymrozków
Zawiadomienie Wójta Gminy Regnów o zwołaniu zebrania wiejskiego na dzień 30 czerwca 2023 roku dla wyboru sołtysa sołectwa Rylsk
Na podstawie § 25 Statutu Sołectwa Rylsk stanowiącego załącznik Nr 8 Do Uchwały Nr XVIII/82/00 Rady Gminy Regnów z dnia 19 października 2000 roku w sprawie uchwalenia statutu sołectw gminy Regnów, zmienionym Uchwałą Nr III/16/06 Rady Gminy Regnów z dnia 28 grudnia 2006 roku w sprawie zmiany w statutach sołectw gminy Regnów oraz Zarządzenia Nr 34/2023 Wójta Gminy Regnów z dnia 12 czerwca 2023 roku w sprawie zarządzenia wyborów uzupełniających na sołtysa sołectwa Rylsk, zwołuję
Zebranie Wiejskie Sołectwa Rylsk w celu przeprowadzenia wyborów Sołtysa Zebranie Wiejskie odbędzie się w dniu 30 czerwca 2023 r. (piątek) o godz. 17.00 w Gminnym Domu Kultury w Rylsku.
Porządek zebrania wiejskiego:
1) Otwarcie zebrania i stwierdzenie prawomocności zebrania wiejskiego;
2) Przedstawienie pisma o rezygnacji z funkcji sołtysa sołectwa Rylsk;
3) Wybór przewodniczącego zebrania;
4) Powołanie komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia wyboru sołtysa;
5) Zgłoszenie kandydatów na funkcję sołtysa;
6) Przeprowadzenie głosowania tajnego nad wyborem sołtysa;
7) Ogłoszenie przez Komisję Skrutacyjną wyników głosowania;
8) Sprawy różne;
9) Zakończenie zebrania
- autor: Agnieszka Rokicka- Bednarek, data: 2023-06-13
Kolonie letnie 2023
Ogłoszenie
Wójt Gminy Regnów informujePomoc w sektorze zbóż i nasion oleistych – 1 czerwca ruszył nabór wniosków
Od 1 czerwca do 14 lipca 2023 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie prowadziła nabór wniosków od rolników działających w sektorze zbóż i nasion oleistych, którzy ponieśli straty gospodarcze spowodowane przywozem ziarna z Ukrainy. Pomoc można otrzymać do następujących gatunków: kukurydza, żyto, jęczmień, owies, pszenżyto, mieszanki zbożowe, rzepak lub rzepik. Wniosek można złożyć wyłącznie elektronicznie poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR.
O przyznanie pomocy mogą się ubiegać rolnicy lub ich małżonkowie, którzy:
- ponieśli straty gospodarcze spowodowane przez zwiększony przywóz zbóż i nasion oleistych z Ukrainy;
- w roku 2022 złożyli wniosek o przyznanie płatności bezpośrednich, w którym deklarowali uprawę kukurydzy, żyta, jęczmienia, owsa, pszenżyta, mieszanek zbożowych, rzepaku lub rzepiku;
- posiadają nadany numer identyfikacyjny;
- wyrazili zgodę na wymianę korespondencji za pomocą PUE ARiMR.
Wsparciem objęte są również spółdzielnie produkcji rolnej albo spółdzielnie rolników. W przypadku śmierci rolnika, która nastąpiła w okresie od złożenia wniosku o pomoc do dnia wydania decyzji, pomoc może zostać przyznana także na wniosek jego małżonka.
Dofinansowanie nie przysługuje rolnikowi, który jest jednocześnie podmiotem skupującym zboża lub nasiona oleiste w związku z prowadzoną przez ten podmiot produkcją zwierzęcą w odniesieniu do sprzedaży danego rodzaju zbóż, rzepaku lub rzepiku, które zostały zakupione przez ten podmiot.
Maksymalna powierzchnia, do której można uzyskać wsparcie, wynosi 300 ha. Aby otrzymać pomoc, rolnik musi sprzedać kukurydzę, żyto, jęczmień, owies, pszenżyto, mieszanki zbożowe, rzepak lub rzepik, podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż lub nasion oleistych. Nabywcą może być także podmiot skupujący zboża lub nasiona oleiste w związku z prowadzoną produkcją zwierzęcą.
Sprzedaż poszczególnych gatunków roślin musi nastąpić:
- między 1 grudnia 2022 r. a 30 czerwca 2023 r. – w przypadku żyta, jęczmienia, owsa, pszenżyta, mieszanek zbożowych lub nasion rzepaku lub rzepiku;
- między 15 kwietnia a 30 czerwca 2023 r. – w przypadku kukurydzy.
Transakcja musi zostać udokumentowana fakturami VAT, ich duplikatami lub fakturami VAT RR.
Jeśli o wsparcie ubiega się spółdzielnia produkcji rolnej albo spółdzielnia rolników, maksymalna powierzchnia objęta dofinansowaniem nie może przekroczyć iloczynu liczby członków oraz 300 ha. Warunkiem zastosowania zwiększonego limitu powierzchni w takim przypadku jest poddanie się spółdzielni badaniu lustracyjnemu w ciągu trzech lat poprzedzających rok złożenia wniosku o przyznanie tej pomocy.
Wnioski można składać wyłącznie poprzez Platformę Usług Elektronicznych w terminie od 1 czerwca do 14 lipca 2023 r. Więcej czasu na dostarczenie dokumentów, bo do 10 września 2023 r., będą mieć małżonkowie rolników zmarłych w okresie od złożenia wniosku do dnia wydania decyzji o przyznaniu wsparcia.
Wysokość pomocy, którą można otrzymać, zależy m.in. od gatunku sprzedanych roślin.
W przypadku żyta, jęczmienia, owsa, pszenżyta, mieszanek zbożowych, nasion rzepaku lub rzepiku sprzedanych w okresie od 1 grudnia 2022 r. do 30 czerwca 2023 r. wsparcie nie może przekroczyć:
- iloczynu stawki pomocy i powierzchni upraw zatwierdzonej do jednolitej płatności obszarowej oraz
- iloczynu stawki pomocy i powierzchni upraw, która stanowi iloraz liczby ton wynikającej z faktur VAT i przelicznika:
- 4,5 – dla jęczmienia lub pszenżyta,
- 3,5 – dla żyta, owsa, mieszanek zbożowych, rzepaku lub rzepiku.
Z kolei w przypadku kukurydzy sprzedanej pomiędzy 15 kwietnia a 30 czerwca 2023 r. wysokość pomocy nie może przekroczyć:
- iloczynu stawki pomocy i powierzchni upraw zatwierdzonej do jednolitej płatności obszarowej i pomniejszonej o powierzchnię upraw, do której rolnikowi lub jego małżonkowi przyznano pomoc krajową oraz
- iloczynu stawki pomocy i powierzchni upraw, która stanowi iloraz liczby ton wynikającej z faktur VAT dołączonych do wniosku i przelicznika 7.
Stawki pomocy są zróżnicowane ze względu na gatunki roślin oraz województwo, i wynoszą:
- 1750 zł/ha upraw kukurydzy, rzepaku lub rzepiku położonych w województwie lubelskim lub podkarpackim,
- 1125 zł/ha upraw jęczmienia lub pszenżyta położonych w województwie lubelskim lub podkarpackim,
- 875 zł/ha upraw żyta, owsa lub mieszanek zbożowych położonych w województwie lubelskim lub podkarpackim,
- 1610 zł/ha upraw kukurydzy, rzepaku lub rzepiku położonych w województwie małopolskim, mazowieckim, świętokrzyskim lub podlaskim,
- 1035 zł/ha upraw jęczmienia lub pszenżyta położonych w województwie małopolskim, mazowieckim, świętokrzyskim lub podlaskim,
- 805 zł/ha upraw żyta, owsa lub mieszanek zbożowych położonych w województwie małopolskim, mazowieckim, świętokrzyskim lub podlaskim,
- 1400 zł/ha upraw kukurydzy, rzepaku lub rzepiku położonych w pozostałych województwach,
- 900 zł/ha upraw jęczmienia lub pszenżyta położonych w pozostałych województwach,
- 700 zł/ha upraw żyta, owsa lub mieszanek zbożowych położonych w pozostałych województwach.
KOMUNIKAT ODNOŚNIE WODY!!!
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza uczniów szkół ponadpodstawowych i nauczycieli na webinaria organizowane w ramach projektu edukacyjnego Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR:
Termin o protokolarnym opisie stanu nieruchomości
Firma ROMGOS Gwiazdowscy sp. z o.o. działająca w imieniu Operatora Gazociągów Przemysłowych GAZ-SYSTEM S.A oddział w Tarnowie zawiadamia o terminie protokolarnego opisu stanu nieruchomosci po zakończeniu prac budowlanych .
Program opieki nad zwierzętami
W związku z rozstrzygnięciem nadzorczym znak PNIK-i4131.307.2023 z dnia 17.04.2023 r. informujemy o możliwości zgłaszania uwag do poprawionego projektu „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie gminy Regnów na rok 2023”.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40) oraz art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2022 r. poz. 572) Wójt Gminy Regnów podaje poprawiony projekt „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie gminy Regnów na rok 2023”. Wszelkie uwagi do projektu, podpisane przez upoważnionego przedstawiciela organizacji których celem działania jest ochrona zwierząt, działających na terenie gminy Regnów, należy kierować na adres:
Urzędu Gminy w Regnów
Regnów 95, 96-232 Regnów
Termin składania uwag do 26 maja 2023 r.
- autor: Iwona Kozera, data: 2023-05-05
- autor: Iwona Kozera, data: 2023-05-05
KOMUNIKAT POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII W RAWIE MAZOWIECKIEJ W SPRAWIE WIOSENNEJ AKCJI SZCZEPIENIA LISÓW WOLNO ŻYJĄCYCH NA TERENIE POWIATU RAWSKIEGO
Pismo do mieszkańców
Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne 2023
Oddział Regionalny KRUS w Łodzi wraz ze współorganizatorami zaprasza wszystkich właścicieli gospodarstw rolnych do udziału w jubileuszowym Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne. Konkurs uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.
Konkurs jest jednym z wielu działań prewencyjnych prowadzonych przez Kasę na rzecz zmniejszenia liczby wypadków i chorób zawodowych rolników. Celem Konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym oraz rozpowszechnianie informacji dotyczących zapobiegania wypadkom przy pracy rolniczej i rolniczym chorobom zawodowym. Udział w Konkursie mogą brać zarówno duże, jak i małe gospodarstwa rolne o różnym profilu produkcji (także działy specjalne produkcji rolnej). Warunkiem jest by przynajmniej jeden z właścicieli podlegał ubezpieczeniu społecznemu rolników.
Właściciele zgłaszanych gospodarstw mają okazję do zaprezentowania swoich warsztatów pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a także poddania gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który przeprowadzą komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy zasady ochrony zdrowia i życia są stosowane w ocenianym gospodarstwie, a także czy wyeliminowane są w nim zagrożenia wypadkowe.
W skład wojewódzkiej komisji konkursowej wejdą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący m.in. Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego, Izbę Rolniczą Województwa Łódzkiego, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa i inne instytucje działające w środowisku wiejskim. Zastosowanie się do rad przedstawicieli komisji przyczynia się do wyeliminowania wielu zagrożeń, a tym samym do zmniejszenia ryzyka wypadków i chorób zawodowych rolników oraz ich rodzin.
W dziewiętnastu dotychczasowych edycjach konkursu w całej Polsce udział wzięło ponad 22 tysięcy indywidualnych gospodarstw rolnych. Dla laureatów przewidziano nagrody rzeczowe (dla zwycięzców etapu centralnego – ciągnik rolniczy).
Zgłoszenia przyjmowane są do 21 kwietnia 2023 r. we wszystkich jednostkach organizacyjnych KRUS w województwie łódzkim. Więcej informacji pod numerami telefonów: (42) 665 07 13, (43) 823 93 10 lub (44) 725 64 16.
Konkurs Fotograficzny - "Województwo Łódzkie Ogrodem Polski - Wiosna"
Województwo Łódzkie ogłosiło wiosenną edycję Konkursu fotograficznego pn. „Województwo Łódzkie Ogrodem Polski – Wiosna”.
Uczestnikiem konkursu może być każdy mieszkaniec województwa, który ukończył 13 lat.
Dla autorów najlepszych prac mamy bardzo ciekawe nagrody – to vouchery na profesjonalny, stacjonarny kurs fotograficzny.
Prace konkursowe oraz wypełniony formularz i załączniki, należy nadsyłać do 21 kwietnia 2023 r. na adres ogrody@lodzkie.pl.
Decyzja PPIS o przydatności wody do spożycia z wodociągu publicznego w Regnowie
Rządowy Program Ochrony Zabytków
Ogłoszenia naboru wstępnych zgłoszeń o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w Gminie Regnów
Na podstawie art. 31 i 33 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 poz. 40) oraz § 3 ust.2 pkt 2 Uchwały Nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu odbudowy Zabytków Wójt Gminy Regnów informuje, że Gmina Regnów przyjmuje wstępne zgłoszenia o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Wstępne zgłoszenia o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na nakłady konieczne stanowiące prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku, o których mowa w art.77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art.8 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków o której mowa w art. 22 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, usytuowanym na terenie Gminy Regnów, może składać osoba fizyczna lub prawna, posiadająca tytuł prawny do zabytku. Wzór wstępnego zgłoszenia stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia Wójta Gminy Regnów Nr 4/2023 z dnia 16 marca 2023 r.
Termin składania wstępnych zgłoszeń o dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków: od 17 marca 2023 r. do 28 marca 2023 r.
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
- autor: Malgorzata Foks, data: 2023-03-22
Zaproszenie do udziału w konkursie plastycznym KRUS
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego serdecznie zaprasza dzieci z terenów wiejskich do udziału w XIII Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla Dzieci „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy”.
Aktualne propozycje KRUS dla dzieci
Gospodarstwo rolne dla wielu dzieci jest domem, miejscem zabawy i wypoczynku. Należy więc stwarzać bezpieczne warunki przebywania, wyjaśniać niebezpieczeństwa na jakie mogą być narażone oraz wskazywać sposoby ich unikania.
W 2023 roku KRUS rozpoczyna nową kampanię pt. „Bezpiecznie z niebezpiecznymi substancjami”. W związku z tym Oddział Regionalny KRUS w Łodzi wraz z Placówkami Terenowymi przedstawia dwie propozycje dla dzieci, które mogą wpłynąć na wzrost świadomości zarówno najmłodszych mieszkańców terenów wiejskich jak i ich rodziców w aspekcie środków chemicznych stosowanych w rolnictwie.
IV Ogólnopolski Konkurs dla Dzieci na Rymowankę o Bezpieczeństwie w Gospodarstwie Rolnym
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego ogłosiła IV edycję Ogólnopolskiego Konkursu dla Dzieci na Rymowankę o Bezpieczeństwie w Gospodarstwie Rolnym. Konkurs przebiega pod Honorowym Patronatem Ministra Edukacji i Nauki.
Do udziału w konkursie zapraszamy dzieci urodzone w latach 2008–2012, których przynajmniej jeden z rodziców lub opiekun prawny podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w okresie przyjmowania zgłoszeń do Konkursu.
Tegoroczna edycja przebiega pod hasłem: „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy”. Zadanie konkursowe polega na ułożeniu rymowanki (minimum 4 wersy) popularyzującej sposoby ograniczania ryzyka oddziaływania substancji szkodliwych na istoty żywe i skażenia środowiska naturalnego w gospodarstwach rolnych. Regulamin konkursu został przesłany do szkół podstawowych z terenu województwa łódzkiego. Jest także dostępny na stronie www.krus.gov.pl
Pracę Konkursową podpisaną imieniem i nazwiskiem uczestnika Konkursu oraz wypełniony formularz zgłoszeniowy należy przesłać do 20 marca 2023 r. na adres e-mail: lodz@krus.gov.pl (w temacie należy wpisać: Konkurs na rymowankę – imię i nazwisko dziecka) lub pocztą tradycyjną na adres: OR KRUS w Łodzi, ul. Żeligowskiego 32/34, 90-643 Łódź (z dopiskiem Konkurs na rymowankę).
Laureaci poziomu wojewódzkiego z największą liczbą punktów zostanie uhonorowanych nagrodami rzeczowymi o wartości ok. 500 zł.
W przypadku pytań prosimy o kontakt pod numerami telefonów: (42) 665 07 13, (42) 665 07 29 lub za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: lodz@krus.gov.pl
XIII Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla Dzieci
- „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy”
Drugą propozycją, przygotowaną z myślą o uczniach wiejskich szkół podstawowych jest trzynasta edycja konkursu plastycznego pt. „Bezpiecznie na wsi”. Na terenie województwa łódzkiego organizatorem Konkursu jest Oddział Regionalny Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w Łodzi oraz Placówki Terenowe, a współorganizatorami przedstawiciele Wojewódzkiej Komisji ds. bezpieczeństwa i higieny pracy w rolnictwie, m.in. Okręgowy Inspektorat Pracy w Łodzi, Oddział Terenowy KOWR w Łodzi, Łódzki Oddział Regionalny ARiMR, Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Bratoszewicach, Izba Rolnicza Województwa Łódzkiego, Kuratorium Oświaty w Łodzi oraz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”. Konkurs przebiega pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Tegoroczne hasło cieszącego się rokrocznie dużym zainteresowaniem konkursu brzmi: „Bezpiecznie na wsi mamy, niebezpiecznych substancji unikamy”.
Zadanie konkursowe polega na wykonaniu dwuwymiarowej pracy plastycznej w formacie A-3, w dowolnej technice, obrazującej upowszechniane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego sposoby zapobiegania skutkom niewłaściwego stosowania w gospodarstwie rolnym niebezpiecznych substancji, m.in. środków ochrony roślin, nawozów i paliw.
Autorzy najciekawszych prac, na każdym etapie Konkursu otrzymają nagrody ufundowane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, współorganizatorów i patronów Konkursu. Prace laureatów będą publikowane również w materiałach popularyzatorskich Kasy.
Termin nadsyłania prac plastycznych do najbliższej Placówki Terenowej KRUS mija 31 marca 2023 roku. Regulaminy konkursu zostały przesłane do wiejskich szkół podstawowych z terenu województwa łódzkiego. Są także dostępne na stronie www.krus.gov.pl
W przypadku dodatkowych pytań prosimy o kontakt pod numerami telefonów: (42) 665 07 13, (42) 665 07 29 lub za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: lodz@krus.gov.pl. Informacje na temat konkursu można również uzyskać we wszystkich Placówkach Terenowych KRUS w województwie łódzkim.
Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursach organizowanych przez KRUS. Dzięki nim młodzi uczestnicy naszych propozycji mogą rozwijać swoje talenty i zdobyć atrakcyjne nagrody.
Komunikat Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych
Szanowni Państwo,
zgodnie z prognozami zagrożeń IMGW, przez najbliższe doby cała Polska znajdzie się pod wpływem bardzo silnego wiatru, a miejscami nawet huraganu. Tym gwałtownym zjawiskom meteorologicznym mogą towarzyszyć równie gwałtowne opady śniegu i deszczu. Synoptycy ostrzegają również, że tak niebezpieczne porywy wiatru mogą powodować uszkodzenia budynków i zrywanie dachów. W tej sytuacji zawiadamiam, że już zwróciłam się do wszystkich wojewódzkich i powiatowych inspektorów nadzoru budowlanego w całym kraju, aby zachowali czujność i gotowość do pełnej współpracy na swoich terenach. Prosiłam również WINB i PINB, aby przypominali, szczególnie w tym czasie, właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych, że do ich obowiązków, zgodnie z przepisami art. 61 pkt2 Prawa budowlanego, należy: zapewnić, dochowując należytej staranności, bezpiecznego użytkowania obiektu w razie wystąpienia czynników zewnętrznych odziaływujących na obiekt, związanych z działaniem człowieka lub sił natury, takich jak m.in.: wyładowania atmosferyczne, wstrząsy sejsmiczne, silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, osuwiska ziemi, zjawiska lodowe na rzekach i morzu oraz jeziorach i zbiornikach wodnych, pożary lub powodzie, w wyniku których następuje uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie takim uszkodzeniem, mogące spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska. Wszystkich Państwa również proszę o informowanie i przypominanie o tych obowiązkach właścicielom i zarządcom na terenie Waszych miast i gmin, za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów komunikacji. Ze swej strony oferuję wsparcie i pełną współpracę organów nadzoru budowlanego, na każdym szczeblu.
- autor: Dorota Cabańska Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego, data: 2023-02-17
Decyzja PPIS o przydatności wody do spożycia z wodociągu publicznego w Regnowie
W załącznikach poniżej materiały informacyjne dotyczące koniowatych i drobiu.
Informacja
Wójt Gminy Regnów informuje, że podmiotami, które świadczą usługę w zakresie opróżniania i wywozu nieczystości ciekłych ze zbiorników
bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Regnów są następujące firmy:
- Wywóz odpadów komunalnych, Usługi kombajnem, Jan Piętara Nowy Regnów 37, 96-232 Regnów,
- Usługi Asenizacyjne -Transportowe ,,TORINO”, Grażyna Janicka Babsk ul. Leśna 15/4, 96-200 Rawa Mazowiecka,
- Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. ul. Słowackiego 70, 96-200 Rawa Mazowiecka.
Wszyscy właściciele nieruchomości z terenu Gminy Regnów zobowiązani są do podpisania umowy z jednym z wyżej wymienionych
podmiotów.
- autor: Iwona Kozera, data: 2023-02-15
Strategia Rozwoju Gminy Regnów na lata 2023-2030
- autor: Agnieszka Rokicka-Bednarek, data: 2023-02-08
Program opieki nad zwierzętami
Informacja o możliwości zgłaszania uwag do projektu „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie gminy Regnów na rok 2023”.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40) oraz art. 11a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2022 r. poz. 572) Wójt Gminy Regnów podaje projekt „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie gminy Regnów na rok 2023”. Wszelkie uwagi do projektu, podpisane przez upoważnionego przedstawiciela organizacji których celem działania jest ochrona zwierząt, działających na terenie gminy Regnów, należy kierować na adres:
Urzędu Gminy w Regnów
Regnów 95, 96-232 Regnów
Termin składania uwag do 21 lutego 2023 r.
- autor: Iwona Kozera, data: 2023-01-30
Komunikat Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych
Komunikat Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego do właścicieli i zarządców obiektów budowlanych w związku z potencjalnymi zagrożeniami występującymi w okresie zimowym. "Sezon jesienno-zimowy, to okres występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, które mogą spowodować uszkodzenie obiektu budowlanego lub sprowadzić zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia lub środowiska. Przypominam, że w takiej sytuacji, zgodnie z art. 61 pkt 2 ustawy − Prawo budowlane, właściciele i zarządcy zobowiązani są do zapewnienia bezpiecznego użytkowania obiektu budowlanego. Nie wolno również dopuszczać do przeciążenia konstrukcji budynku przez zalegający na dachu śnieg i należy zapewnić właściwe i odpowiednio częste odśnieżanie dachu oraz elementów elewacji budynku. Konieczne jest usuwanie sopli, brył, nawisów lodowych i śniegowych, które mogą zagrozić bezpieczeństwu osób znajdujących się na ciągach pieszych i jezdnych, przebiegających bezpośrednio przy budynku. Prace związane z usuwaniem śniegu z dachu mogą stwarzać ogromne zagrożenie dla osób je wykonujących a także dla samego budynku, dlatego muszą być prowadzone z zachowaniem zasad bezpieczeństwa i przepisów BHP. Aby uniknąć potencjalnych zagrożeń, zwracam się do wszystkich zobowiązanych o bezzwłoczne spełnianie obowiązków wynikających z przepisów prawa."
Bezpłatne spotkanie online dla seniorów
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) we współpracy z Komendą Główną Policji (KGP), w ramach projektów: Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR oraz Centrum Edukacji dla Bezpieczeństwa Rynku Finansowego – CEBRF organizuje 20 stycznia 2023 roku bezpłatne spotkanie online (webinarium) skierowane do seniorów pt. „Cyberbezpieczeństwo w kontekście zagrożeń występujących w Internecie, w szczególności oszustw na urządzeniach mobilnych”.
- autor: Judyta Szydłowska, data: 2023-01-13